Hur svårt kan det vara....

2011-09-12 - 21:38:21

att göra en Fotpall?



När min Farbror och hans sambo köpte nya tv-rums möbler så fick de med fotpallar svarta i skinn där man kunde förvara allt från filmer till leksaker, hur praktiskt är inte det?
Så hur svårt kan det då vara att göra egna?

Min pappa fixade skivor och trälister som skulle bilda stommen till mina pallar. Tillsammans med min syster så skruvade vi ihop stommarna sedan var det ju de där med att klä dom i skinn..

1. Jag började med att med hjälp av häftpistol skjuta fast platt-vadd runt hela pallen utom botten och locket.

2. Sedan så mätade jag ut hur stor bit imiterat skinn jag skulle behöva för att det skulle täcka runt om. Tog till två cm men jag valde att sy så att skinnet skulle passa precis så att de inte skulle sitta löst på pallen. 

3. Efter att ha sytt ihop skinnet så att de blivit en tunnel så började nu jobbet med att dra det över pall-stommen, vilket tog sin tid då man fick dra lite på varje sida hela tiden genom att skinnet skulle sitta så tajt som möjligt :)



4. Nu till locket! Där valde jag att använda mig av en billig spjälsängsmadrass som jag klippte till några millimeter större än locket :)

5. Sedan Så klippte jag till En skinnbit som täcker det hela. Som jag sedan fäster med häftpistolen! Ett tips är att häfta fast ena sidan sedan sidan mitt emot så att man kan sträcka skinnet ordentligt! :)



Sedan är det bara att fästa fast Möbeltassar under fotpallen och börja använda den! :)




Jag kan lova dig att dom slukar en heldel filmer, tvspel, dosor och kablar :)
Helt underbart att slippa ha det synligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!